18 сакавіка, 18:30
Мастацкія практыкі як акты салідарнасці: выпадак Палесціны
Мастацтва з’яўляецца важным сродкам для асвятлення глабальных канфліктаў і несправядлівасці, спрыяе эмпатыі і падтрымцы прыгнечаных супольнасцей. У сваёй лекцыі я разгледжу, як культурныя практыкі падтрымлівалі барацьбу палесцінцаў як у мінулым, так і цяпер, у кантэксце працяглага генацыду ў Газе. Лекцыя пачнецца з аналізу складанасцей і этычных аспектаў салідарнасці на глабальнай мастацкай сцэне, у тым ліку з пытання, чаму мастацкія інстытуты часта замоўчваюць галасы салідарнасці з палесцінцамі, застаючыся саўдзельнікамі ў сістэмах прыгнёту.
Затым я прааналізую канкрэтныя прыклады практык салідарнасці з палесцінскай справай, даследуючы найбольш шчырыя і ўстойлівыя формы падтрымкі ў розных геаграфічных і культурных кантэкстах. Асобная ўвага будзе нададзена ролі калектываў у стварэнні салідарнасці і ўнёску калабарацыянісцкіх мастацкіх практык у супраціў палесцінцаў.
Сустрэча пройдзе на англійскай мове з перакладам на рускую/беларускую.
Рана Анані — куратарка, пісьменніца і даследчыца візуальных мастацтваў і культуры. Яе артыкулы публікуюцца ў розных выданнях у Палесціне і рэгіёне. Была кіраўніцай камунікацый у Палесцінскім музеі, менеджаркай праекта Qalandiya International 2018, каардынатаркай Палесцінскага павільёна на Канскім кінафестывалі і сукуратаркай праекта Shifting Grounds (Sharjah Biennale 13, Рамала). У цяперашні час з’яўляецца рэдактаркай Falastin al-Maydan, анлайн-платформы Інстытута палесцінскіх даследаванняў (Рамала/Бейрут).
Women In Tech – гэта інфраструктурны адукацыйны і даследчы праект, накіраваны на падтрымку жанчын у ІТ, стымуляванне даследаванняў на стыку тэхналогій і фемінізму, а таксама прасоўванне гендэрнай роўнасці ў галіне высокіх тэхналогій. Праект ініцыяваны Цэнтрам гендарных даследаванняў ЕГУ і фінансуецца Еўрапейскім саюзам.